حجم مسافرت های داخلی در نوروز 91 نسبت به سال جاری افزایش می یابد
نوشته شده توسط : xmovies

'خسرو ایرانپور' كه به تازگی به سمت معاونت اسكان و پذیرایی ستاد تسهیلات سفرهای كشور منصوب شده است، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: افزایش نرخ ارزهایی مانند دلار و یورو، هزینه سفرهای خارجی بویژه اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد كه بسیاری از گردشگران، در ماه های پایانی سال اقدام به رزرو تورهای گردشگری داخلی كرده اند و به همین خاطر بسیاری از مراكز اقامتی از اكنون برای نوروز 91 رزرو شده اند.

ایرانپور در باره اسكان مسافران نوروز 91 نیز گفت: اكنون بالغ بر 200 هزار تخت در كشور وجود دارد و 96 هزار تخت نیز تا پایان سال به مجموع ظرفیت هتل های كشور افزوده می شود.

وی افزود: در نوروز امسال 160 میلیون نفر - سفر به ثبت رسید كه انتظار می رود این رقم در سال جاری افزایش داشته باشد.

دبیر جامعه هتلداران كشور ادامه داد: برای پیش بینی دقیق از میران سفر در نوروز 91 باید منتظر بود تا اسكان مسافران انجام شود.

ایرانپور افزود: در نوروز امسال، توزیع سفر در كشور نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بود ضمن آنكه رویه گردشگران داخلی نیز تغییر قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشت.

وی گفت: در سال های گذشته، مسافران، ایرانگردی را در دستور كار خود قرار می دادند و در نوروز از شهری به شهر دیگر سفر می كردند اما سال گذشته شاهد بودیم كه مسافران از ابتدای سفر مقاصد گردشگری خود را تعیین و به نقطه مورد نظر سفر می كردند.

معاون اسكان و پذیرایی ستاد تسهیلات سفرهای كشور یادآور شد: در بسیاری از كشورها در دوره هایی كه حجم تقاضای سفر افزایش می یابد، مراكز اقامتی را به دو بخش رسمی و غیررسمی تقسیم می كنند و برای اسكان گردشگران تصمیم می گیرند.

ایرانپور افزود: بر اساس این تقسیم بندی، مراكز اقامتی رسمی به خاطر آنكه به دولت مالیات پرداخت می كنند در اولویت اسكان مسافران قرار دارند و سپس نسبت به اسكان گردشگران در مراكز غیررسمی اقامتی نظیر مراكز مربوط به آموزش و پرورش اقدام می شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه این شیوه اسكان مسافران در ایران نیز اعمال شود تا بتوان مسافران را بر اساس نوع مسافر، مقصد گردشگری و نیازهای آنان تقسیم بندی و تسهیلات لازم را به آنان ارایه كرد.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: رودخانه , آسمان , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: